CENY
LOGISTYKA I CECHY
Jednostka podstawowa
SZT
Kod kreskowy
8030282538955
Symbol
SIT-100000L20A000
Producent
ZAŁĄCZNIKI
OPIS
Wkładki IDMATCH - Footbed roz. L2

Pedałowanie obciąża stopy w inny sposób niż chodzenie, dlatego wymaga indywidualnego rozwiązania. Biomechaniczny ruch stopy jest wspierany przez wkładkę dostosowaną do jazdy na rowerze, która zapewnia niezrównany komfort i optymalną wydajność podczas jazdy. Zaprojektowany przez ekspertów egzoszkielet wspiera stopy podczas całego ruchu pedałów, pozwalając im jednocześnie na naturalne zginanie i ruchy – zapewniając pełne wsparcie.

Opracowaliśmy pierwszy prototyp z zakresem długości łuku, opartym na statystykach uzyskanych z idmatch. Aby jak najlepiej ustabilizować piętę i łuk podczas ruchu stopy, opracowaliśmy nowe, specjalne WSPARCIE TYŁU, które zapewnia stopie stabilność i rozkłada ciężar oraz siłę stopy w jak największym stopniu na całej jej powierzchni, dzięki konstrukcji egzoszkieletu.

GŁÓWNE CECHY WKŁADEK IDMATCH:

STWORZONE DO JAZDY NA ROWERZE
Specjalnie zaprojektowane do wszystkich rodzajów kolarstwa: szosowego, terenowego i triathlonu.

EKSTRA CIENKIE
Wkładka idmatch nie zajmuje więcej miejsca niż tradycyjna wkładka.

LEKKIE
Zaprojektowane, aby być lekkie i wygodne – 39 g (rozmiar M)

ODDYCHAJĄCE
Wkładka idmatch umożliwia przepływ powietrza przez mikrokropki i siateczkę.


ROZMIARY WKŁADEK W PODZIELENIU NA RODZAJ PODBICIA (ŁUKU STOPY)


ZAPADNIĘTY ŁUK (1 - występuje w rozmiarach XS1, S1, M1, L1, XL1)
Zapadnięty łuk występuje, gdy naturalny kształt łuku jest ograniczony, co skutkuje zwiększoną powierzchnią kontaktu stopy z powierzchnią obuwia. Stopy tego typu mają tendencję do uginania się podczas jazdy na rowerze, dlatego potrzebują wsparcia, aby utrzymać łuk, bez znaczącej zmiany normalnego stylu jazdy kolarza.

ŚREDNIE PODBICIE (2 - występuje w rozmiarach XS2, S2, M2, L2, XL2)
Średnie podbicie to najczęstszy typ stopy, który wielu definiuje jako „normalną” stopę. Stopa ta charakteryzuje się prawidłowym rozkładem wymiarów łuku i powierzchni podparcia. Podczas jazdy potrzebuje odpowiedniego podparcia, aby móc współpracować z łukiem poprzecznym, ale nie potrzebuje dodatkowego materiału podtrzymującego stopę.

ŁUK PUSTY (3 - występuje w rozmiarach XS3, S3, M3, L3, XL3)
Łuk pusty to stopa o wyraźnie zaznaczonym łuku, wyższym i nieco krótszym niż inne łuki. Jest to stopa funkcjonalnie bardziej reaktywna, ale pod obciążeniem ma tendencję do sztywnienia. Podczas jazdy wysokość i długość łuku znacząco zmieniają się między fazą odpychania a fazą regeneracji. Łuk pusty wymaga wkładki z odpowiednim wsparciem, uwzględniającej zróżnicowanie kształtu stopy podczas jazdy.

Każdy łuk został przebadany w oparciu o inny kształt i wymiary stopy, aby zapewnić kolarzowi najlepszy komfort i wydajność podczas jazdy na rowerze.

System idmatch opracowała nowy pomysł, oparty na ponad 70 000 pomiarach i badaniach, aby zasugerować najlepszy rozmiar wkładki, nie na podstawie numeru buta, ale na podstawie długości i wysokości podbicia.
Stopę mierzy się za pomocą urządzenia idmatch Footmeter, wyposażonego w specjalną naklejkę termiczną, która pozwala zobaczyć obraz odcisku stopy i w łatwy sposób sugeruje najlepszy rozmiar wkładki za pomocą nowej aplikacji na smartfony IDMATCH APP.


Co to jest ID Match?

Napisany do tego celu przez informatyków Selle Italia specjalny program komputerowy, pozwala na dopasowanie odpowiedniego modelu siodła do indywidualnych potrzeb kolarza. Pomysł Włochów wyróżniać ma zastosowanie tzw. pomiaru kilkufazowego, do którego wymagane będzie wprowadzenie odpowiednich danych jak: wiek, płeć, waga, wzrost, dystans pokonywany w sezonie, kąt kręgosłupa (pozycja na rowerze), rozstaw kości miednicowej, obwód ud itp. do wspomnianego programu komputerowego. Z myślą o zastosowaniu idMatch powstał nowy model Flite, który wraz z systemem był testowany w najlepszych włoskich i szwajcarskich sklepach oraz przez światową czołówkę kolarstwa.

Szczegóły: Wszyscy wiemy jak trudno jest sobie do pasować odpowiednie siodełko. I nie chodzi tu o podstawowy wyznacznik komfortu jakim jest miękkość siodełka, tylko chyba najważniejszy parametr jakim jest szerokość siodełka. Wąskie czy szerokie? Pytanie jest istotne, za wąskie siodło spowoduje że będziemy mieli poczucie że siedzimy na tzw. „miękkich” częściach ciała. Za szerokie spowoduje poczucia siedzenia na „kanapie” i duże prawdopodobieństwo obcierania udami o krawędzie.

Producenci siodeł wyszli nam naprzeciw podsadzając nam żelowe poduszki które mają zlokalizować guzy kulszowe lub próbując określić pozycję guzów kulszowych poprzez naszą sprężystość. Te wszystkie metody są w miarę skuteczne ale opierają się na jednym parametrze, nie są to metody do końca dokładne. Selle Italia z systemem IDMatch postanowiła podejść do tematu bardziej kompleksowo i nie opierać sytemu pomiaru tylko na jednym parametrze a na trzech, co daje bardziej dokładne wyniki. Podstawą są wyniki trzech pomiarów i system IDMatch na stronie internetowej.

Mierzy się następująco: szerokość między krętarzami (jest to odległość mierzona po zewnętrznej części kości udowych), obwód uda i pozycja miednicy. Na podstawie pomiaru szerokości między krętarzami którą uzyskujemy za pomocą specjalistycznej miarki uzyskujemy szerokość między guzami kulszowymi, czyli parametr określający szerokość siodełka. Drugim parametrem który jest mierzony jest obwód uda, jest to istotne szczególnie dla osób które wąsko prowadzą kolana podczas jazdy i obcierają udami o siodełko. Trzecim i ostatnim jest mierzenie pozycji miednicy przy skłonie do przodu, pozwala to kreślić czy potrzebne jest siodełko z dziurą bądź bez. Wyniki powyższych pomiarów są wpisywane na stronę IDMatch gdzie po dokonaniu przeliczeń system sugeruje odpowiednie dla nas siodełko. Siodełka są podzielone na kategorie S1,S2, S3 i L1, L2, L3. Siodełka z kategorii S to siodełka wąskie, kategoria L to siodełka szerokie, cyfra po literze oznacza czy siodełko powinno być z dziurą i z jak dużą.

Od 2013r. wszystkie siodła Selle Italia będą sprzedawane z oznaczeniem do której kategorii przynależą. System przy podaniu końcowego wyniku proponuje siodła z tej samej kategorii ale w różnym przedziale cenowym, czyli na każdy budżet. Cały pomiar trwa ok. 1min i może być bez problemu wykonany warunkach sklepowych.


SELLE ITALIA
Lider w projektowaniu siodeł od 120 lat.
Wspaniała przygoda Selle Italia rozpoczęła się na obrzeżach Mediolanu, w miasteczku Corsico w 1897 roku. Firma Selle Italia została pierwotnie założona w celu produkcji siodełek do rowerów używanych w codziennym transporcie.
W tamtych czasach samochody były dla większości osób niedostępne a rower stanowił dla wielu środek transportu. Przenosząc się do lat siedemdziesiątych, samochód zastąpił rower jako podstawowy środek transportu a jazda na rowerze kojarzyła się bardziej z zajęciem sportowym. Rodzina Bigolin przejęła Selle Italia i rozpoczęła trajektorię w górę, doprawadzając Selle Italia na szczyt dzięki ciągłym innowacjom produktowym, obejmującym nowe techniki konstrukcyjne i wykorzystanie nowych materiałów. Ta innowacja, pionierstwo i wizja sprawiły, że Selle Italia jest uznanym numerem 1 wśród wysokiej klasy siodełek rowerowych na całym świecie.
Dołożyliśmy wszelkich starań, aby powyższe dane były poprawne, jednak nie gwarantujemy, że publikowane informacje nie zawierają błędów, które nie mogą jednak stanowić podstawy do jakichkolwiek roszczeń.
© SolEx B2B