OPIS
Model X Green Superflow
Pierwsze siodełko, które powstaje w wyniku nowego i przyjaznego dla środowiska procesu produkcyjnego "Green-Tech", opracowanego we Włoszech. Rewolucyjny i unikalny na skalę światową produkt, łączący wysoką wydajność, dbałość o środowisko i konkurencyjną cenę. Zrównoważona i ekologiczna produkcja we Włoszech - 100% bez użycia kleju i z dużą żelową wyściółką, która zapewnia jeszcze więcej komfortu.
Siodełko Selle Italia Model X Green to pierwsze siodło wykonane w procesie Green-Tech i stanowi absolutną nowość, ponieważ łączy trzy elementy mechaniczne bez użycia substancji klejących zanieczyszczających środowisko. W rzeczywistości do produkcji siodełka wykorzystano technologię Flex Control, czyli specjalną konstrukcję składającą się z dwóch elementów o różnej elastyczności, gwarantującą najwyższy komfort i większą wytrzymałość w porównaniu do podobnych produktów na rynku. Trzecim elementem są wysoce odporne i elastyczne szyny ze stali węglowej. Techniczne cechy siodełka Model X Green obejmują wyściółkę Total Gel (poddaną obróbce antybakteryjnej), która całkowicie pokrywa powierzchnię struktury siodełka oraz falisty kształt, idealny dla rowerzystów, którzy wolą utrzymywać stabilną pozycję, nawet podczas długich przejażdżek. Co więcej, zgodnie z systemem idmatch i dzięki falistemu profilowi, siodełko jest szczególnie odpowiednie dla tych, którzy mają retrowersję miednicy. W całości wyprodukowane we Włoszech, co jest ważnym elementem dla firmy z Treviso, zwłaszcza jeśli weźmiemy pod uwagę problemy, które pojawiły się w ostatnim roku w sektorze rowerowym. Dodatkowo, dzięki nowej kreacji, marka Selle Italia zdobywa pozycję coraz bliższą produkcji zrównoważonej ekologicznie, aby zaspokoić potrzeby tych, którzy dbają o środowisko ale jednocześnie szukają komfortu i wydajności w konkurencyjnej cenie.
idmatch: L3
Waga: 315g
Pokrycie: Total Gel
Wymiary: 145mm x 245mm
Pręty siodła: FeC Alloy O7mm
Przeznaczenie: Szosa, Gravel, Trekking, MTB
Technologie:
GREEN-TECH
Specjalna technologia produkcji, która pozwala stworzyć produkt w 100% zrównoważony, bez użycia materiałów klejących. Proces przeprowadzany we Włoszech, minimalizujący emisję CO2.
TOTAL GEL
Specjalna wyściółka żelowa, która pokrywa całe siodełko i zapewnia lepszą amortyzację w każdych warunkach.
FLEX CONTROL
Zróżnicowany elastyczny moduł wewnątrz skorupy, który poprawia wytrzymałość siodełka oraz zapewnia jego odpowiednią elastyczność poprzez poprawę komfortu.
FEC ALLOY 7mm
Pręty siodła wykonane z wytrzymałego i giętkiego stopu z żelaza i włókna węglowego, o średnicy 7 mm.
WAVED SHAPE
Klasyczny „falisty” kształt siodełka dla osób z neutralnym i tylnym pochyleniem miednicy. Zalecany dla statycznych rowerzystów, którzy potrzebują stabilniejszej pozycji w siodełku przez dłuższy czas.
SUPERFLOW
Centralne wycięcie Superflow zapewnia maksymalny komfort, odciążając okolice krocza od nacisku.
Co to jest ID Match?
Napisany do tego celu przez informatyków Selle Italia specjalny program komputerowy, pozwala na dopasowanie odpowiedniego modelu siodła do indywidualnych potrzeb kolarza. Pomysł Włochów wyróżniać ma zastosowanie tzw. pomiaru kilkufazowego, do którego wymagane będzie wprowadzenie odpowiednich danych jak: wiek, płeć, waga, wzrost, dystans pokonywany w sezonie, kąt kręgosłupa (pozycja na rowerze), rozstaw kości miednicowej, obwód ud itp. do wspomnianego programu komputerowego. Z myślą o zastosowaniu idMatch powstał nowy model Flite, który wraz z systemem był testowany w najlepszych włoskich i szwajcarskich sklepach oraz przez światową czołówkę kolarstwa.
Szczegóły: Wszyscy wiemy jak trudno jest sobie do pasować odpowiednie siodełko. I nie chodzi tu o podstawowy wyznacznik komfortu jakim jest miękkość siodełka, tylko chyba najważniejszy parametr jakim jest szerokość siodełka. Wąskie czy szerokie? Pytanie jest istotne, za wąskie siodło spowoduje że będziemy mieli poczucie że siedzimy na tzw. „miękkich” częściach ciała. Za szerokie spowoduje poczucia siedzenia na „kanapie” i duże prawdopodobieństwo obcierania udami o krawędzie.
Producenci siodeł wyszli nam naprzeciw podsadzając nam żelowe poduszki które mają zlokalizować guzy kulszowe lub próbując określić pozycję guzów kulszowych poprzez naszą sprężystość. Te wszystkie metody są w miarę skuteczne ale opierają się na jednym parametrze, nie są to metody do końca dokładne. Selle Italia z systemem IDMatch postanowiła podejść do tematu bardziej kompleksowo i nie opierać sytemu pomiaru tylko na jednym parametrze a na trzech, co daje bardziej dokładne wyniki. Podstawą są wyniki trzech pomiarów i system IDMatch na stronie internetowej.
Mierzy się następująco: szerokość między krętarzami (jest to odległość mierzona po zewnętrznej części kości udowych), obwód uda i pozycja miednicy. Na podstawie pomiaru szerokości między krętarzami którą uzyskujemy za pomocą specjalistycznej miarki uzyskujemy szerokość między guzami kulszowymi, czyli parametr określający szerokość siodełka. Drugim parametrem który jest mierzony jest obwód uda, jest to istotne szczególnie dla osób które wąsko prowadzą kolana podczas jazdy i obcierają udami o siodełko. Trzecim i ostatnim jest mierzenie pozycji miednicy przy skłonie do przodu, pozwala to kreślić czy potrzebne jest siodełko z dziurą bądź bez. Wyniki powyższych pomiarów są wpisywane na stronę IDMatch gdzie po dokonaniu przeliczeń system sugeruje odpowiednie dla nas siodełko. Siodełka są podzielone na kategorie S1,S2, S3 i L1, L2, L3. Siodełka z kategorii S to siodełka wąskie, kategoria L to siodełka szerokie, cyfra po literze oznacza czy siodełko powinno być z dziurą i z jak dużą.
Od 2013r. wszystkie siodła Selle Italia będą sprzedawane z oznaczeniem do której kategorii przynależą. System przy podaniu końcowego wyniku proponuje siodła z tej samej kategorii ale w różnym przedziale cenowym, czyli na każdy budżet. Cały pomiar trwa ok. 1min i może być bez problemu wykonany warunkach sklepowych.
o marceSELLE ITALIA
Lider w projektowaniu siodeł od 120 lat.
Wspaniała przygoda Selle Italia rozpoczęła się na obrzeżach Mediolanu, w miasteczku Corsico w 1897 roku. Firma Selle Italia została pierwotnie założona w celu produkcji siodełek do rowerów używanych w codziennym transporcie.
W tamtych czasach samochody były dla większości osób niedostępne a rower stanowił dla wielu środek transportu. Przenosząc się do lat siedemdziesiątych, samochód zastąpił rower jako podstawowy środek transportu a jazda na rowerze kojarzyła się bardziej z zajęciem sportowym. Rodzina Bigolin przejęła Selle Italia i rozpoczęła trajektorię w górę, doprawadzając Selle Italia na szczyt dzięki ciągłym innowacjom produktowym, obejmującym nowe techniki konstrukcyjne i wykorzystanie nowych materiałów. Ta innowacja, pionierstwo i wizja sprawiły, że Selle Italia jest uznanym numerem 1 wśród wysokiej klasy siodełek rowerowych na całym świecie.